Keletas naudingų įžvalgų norintiems pirmą kartą eksportuoti prekes

Sėkmingi eksportuotojai žino, kad plėtra į užsienio rinkas gali atnešti daug naudos. Jie taip pat įspėja, kad norint sukurti verslą užsienyje, reikia laiko, energijos, atsidavimo ir pinigų. Jei norite, kad jūsų eksporto verslas būtų sėkmingas, turite suprasti, kad yra daug dalykų, kuriuos turėsite apsvarstyti, jei pirmą kartą eksportuojate ir siekiate kurti tvarų eksporto verslą. Sudarėme svarbių patarimų sąrašą, kuris galbūt pravers norintiems pradėti ir netgi sėkmingai plėtoti eksporto veiklą.

Kreipkitės patarimo

Svarbiausias patarimas kiekvienam būsimam eksportuotojui: prieš ką nors darydami, kreipkitės patarimo! Kreipkitės į savo buhalterį, teisininką, finansų specialistą ir kitus sėkmingus eksportuotojus. Vyriausybinės institucijos taip pat teikia patarimus, paslaugas ir pagalbą, kurių didžioji dalis yra nemokamos.

Žinokite, ką norite pasiekti

Visų pirma turėtumėte išsiaiškinti, kokie yra jūsų pagrindiniai tikslai, todėl vertėtų sau atsakyti į klausimą, ko tikitės iš eksporto? Gal jums svarbiausia naujos rinkos? Masto ekonomija? Norite didesnio konkurencinio pranašumo? Nuo atsakymų į šiuos klausimus priklausys jūsų tolimesni veiksmai.

Kiek esate įsipareigoję?

Ar turite pakankamai laiko, energijos ir išteklių, kad galėtumėte imtis eksporto veiklos? Verslui sukurti reikia laiko ir pinigų, todėl turite būti tikri, kad viso to jums pakaks. Be to, paklauskite savęs, ar jūsų įmonės valdyba, investuotojai, vadovybė ir šeima palaikys jūsų planą?

Ištirkite savo tikslinę rinką

Suplanuokite apsilankymą savo tikslinėje rinkoje, kad sužinotumėte apie joje vyraujančią paklausą, konkurentus ir patekimo į rinką reikalavimus. Turėtumėte įvertinti demografinius rodiklius, užsienio šalies ekonomines sąlygas, konkrečios rinkos sąlygas, teisinę ir reguliavimo aplinką, vietinę verslo kultūrą ir praktiką, bei pasidomėti konkuruojančiomis įmonėmis.

Neturėtumėte imtis eksporto verslo, jei iš anksto nesate išanalizavę užsienio šalies rinkos. Turite labai tiksliai žinoti, ar jūsų produktas arba paslauga tinka užsienio rinkai. Taip pat turite išsiaiškinti, kokiai auditorijai priskiriami vartotojai pirks jūsų produktą ar paslaugą, ir kuo išsiskiriate iš kitų tos pačios rūšies prekių ar paslaugų. Be to, būtina nustatyti ir kokio dydžio yra jūsų eksporto potencialas.

Sudarykite rinkodaros planą

Ar jau žinote, kaip parduosite savo gaminį ar paslaugą užsienio klientams? Koks gi yra jūsų išskirtinis ir paveikus pardavimo pasiūlymas? Ar galite pritaikyti Lietuvoje jūsų įmonės iki tol taikytą rinkodaros medžiagą, o gal vis dėlto jums reikės permąstyti savo dabartinį požiūrį? Ir, žinoma, jūs turite investuoti į savo interneto svetainės pritaikymą tarptautiniam verslui!

Parenkite eksporto planą

Prekyba užsienyje skiriasi nuo verslo Lietuvoje. Nemanykite, kad klientų skonis ir poreikiai užsienio šalyje bus tokie patys kaip Lietuvoje – jie gali labai reikšmingai skirtis. Produktų eksportuotojai turi atsižvelgti į skirtingas ženklinimo ir produktų taisykles, todėl labai svarbu iš anksto planuoti eksportą ir turėti jo planą, kad padidintumėte savo sėkmės galimybes ir sumažintumėte nuostolių riziką.

Ne mažiau svarbu užtikrinti ir sklandžią eksporto procedūrą, nes išvežant prekes iš Lietuvos ir Europos Sąjungos kontroliuojančiai muitinės įstaigai turėsite pateikti eksporto dokumentų rinkinį, t.y. eksporto deklaraciją. Jei jums nebuvo tekę susidurti su bendruoju administraciniu dokumentu, prekių transporto važtaraščiais (pvz., SMGS, Carnet, TIR, CMR), nežinote, kokių duomenų reikia eksporto deklaracijų pildymui ir kokius papildomus dokumentus reikia pateikti muitinei, turėtumėte pasirinkti ir kvalifikuotas bei profesionalias muitinės tarpininko paslaugas (plačiau apie šias paslaugas skaitykite https://deklarantai.lt).

Įvertinkite savo galimybes

Ar jau turite žmonių, turinčių reikiamų įgūdžių eksporto verslui plėtoti (jei ne, gali prireikti ir mokymų)? O galbūt jums reikės į savo verslą įtraukti daugiau naujų žmonių? Taip pat būtina išsiaiškinti, ar jums reikės specialių licencijų ar kvalifikacijos, kad galėtumėte vykdyti savo naująją veiklą užsienyje?

Nustatykite savo pajėgumus

Prieš pradedant eksporto veiklą, turėtumėte įvertinti ir savo pajėgumus, t.y., ar turite pajėgumų reaguoti į padidėjusius užsakymus, gal jums reikės daugiau išteklių arba įrangos. Turite nuspręsti, kaip gabensite prekes į užsienį ir aptarnausite vidaus ir eksporto rinkas.

Finansavimo galimybės

Eksporto veiklai vykdyti jums reikės finansinių išteklių ir priemonių rinkos plėtrai finansuoti. Jūs  turite aiškiai žinoti, kiek reikės investuoti ir kaip išlaikyti vidaus pinigų srautus, kad galėtumėte finansuoti patekimą į eksporto rinką. Atminkite, kad norimą pelningumo lygį pasieksite ne iš karto – jums gali prireikti ir kelerių metų, kol atsipirks patekimo į rinką išlaidos.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Susiję straipsniai:

Banko indėliai privatiems asmenims

Privačių asmenų banko indėliai – tai lėšos, kurias fiziniai asmenys įneša į savo vardu atidarytą banko sąskaitą. Šie indėliai yra esminis bankų sistemos aspektas ir teikia keletą privalumų tiek indėlininkams, tiek bankams. Toliau pateikiame keletą pagrindinių dalykų, į kuriuos reikėtų atkreipti dėmesį kalbant apie privačių asmenų bankinius indėlius: Taigi, privačių asmenų indėliai bankuose yra saugus, […]

Kaip refinansuoti paskolas

Paskolų refinansavimas gali būti protingas finansinis žingsnis paskolų gavėjams, norintiems užsitikrinti geresnes sąlygas, mažesnes palūkanų normas arba konsoliduoti skolas. Pateikiame vadovą, kaip veiksmingai refinansuoti paskolas: