SEO elektroninėms parduotuvėms
Nors elektroninės komercijos rodikliai po truputį gerėja, dėl rinkos ribotumo ir gyventojų įpročių, Lietuvoje parduoti prekę internetu nėra lengva. Siekdamos pasiekti pirkėjus, sudominti juos savo pasiūlymais ir paversti lojaliais pirkėjais, el. parduotuvės imasi įvairiausių priemonių. Šiame straipsnyje apžvelgsime vieną efektyviausių – SEO el. parduotuvėms.
Kas yra SEO?
Paieškos sistemos optimizavimas (SEO) – tai svetainės reitingo kėlimas paieškos rezultatų puslapiuose. Kai vartotojas įveda žodį ar frazę į paieškos laukelį, sudėtingas algoritmas pateikia rezultatus – tinklalapių sąrašą. Geriausiai reitinguojami bei mokamą reklamą naudojantys puslapiai atsiduria sąrašo viršuje.
Nuo ko pradėti?
Svarbiausi elementai, kuriuos vertina paieškos sistema el. parduotuvėje yra el. parduotuvės struktūra, raktiniai žodžiai, puslapio URL, paveikslų „alt“ ir pavadinimų žymos, meta-aprašymai, turinio unikalumas ir naudingumas bei vidinės nuorodos. SEO el. parduotuvėms procesą patartina pradėti nuo raktinių žodžių analizės ir parinkimo bei parduotuvės struktūros tobulinimo.
Kas svarbu?
SEO el. parduotuvių praktikoje patartina sekti visų el. parduotuvėje esančių raktažodžių pokyčius bei įtaką investicijų grąžai ir konversijoms. Raktažodžiai parenkami atsižvelgiant į el. parduotuvės struktūrą ir prekių grupavimą. Paprasčiausia remtis prekių kategorijų skirstymu, išskiriant jose pagrindinių prekių grupių raktažodžius. Tai ženkliai padidina el. parduotuvės pasiekiamumą natūralioje paieškoje.
Labai svarbu paisyti vienos svarbiausių SEO taisyklių – turinio kokybė. El. parduotuvės prekių aprašymai paieškos sistemoms nurodo raktažodžius, pagal kuriuos sprendžiama, ar tai tinkama vartotojui, kuris atlieka tam tikrą paiešką.
El. parduotuvės struktūriniai elementai ir nuorodos į kitą puslapį taip pat veikia el. parduotuvės kokybę SEO atžvilgiu. Paieškos sistemos lengviau suras ir atvaizduos paieškos rezultatuose puslapius, jei svetainės struktūrą bus teisingai sutvarkyta. Aiški svetainės struktūra yra svarbi ne tik dėl SEO, bet ir visų pirma dėl geros naudotojų patirties. Tikslas yra sukurti internetinę parduotuvę, kurioje klientai galėtų lengvai rasti produktus ir informaciją, dėl kurių jie atėjo.
Apibendrinant galima teigti, kad atliekant SEO el. parduotuvėms taikomi tie patys principai, kaip ir kitoms svetainėms, tačiau optimizuojant el. parduotuves reikia atsižvelgti į aukščiau aptartus ypatumus, būdingus tik el. komercijai.