Ką reikia žinoti, norint įdarbinti biuro administratorių?
Kokį žmogų dažniausiai sutinkame pirmą, vos įžengę į vieną ar kitą biurą? Tikriausiai įprasta būtų sutikti tos įmonės biuro administratorių (-ę), kuris paprastai pasitinka vos užėjus pro duris. Tačiau ar tikrai žinome viską apie šios profesijos atstovus, ar žinome, kaip jie turi atrodyti ir kokią žinutę transliuoti savo išvaizda bei kūno kalba?
Labai neretai dar vis tenka girdėti klaidingus stereotipus, kad biuro administratoriaus darbas – tik kavą nešioti ir atsiliepinėti į skambučius. Iš tiesų nereikėtų šios pareigybės pernelyg suprimityvinti ir darbdaviams reikėtų į tai pažiūrėti gerokai rimčiau. Taigi, kas yra svarbu, renkantis biuro administratorių savo įmonei?
Visų pirma, reikia atsakingai įvertinti tai, kokius darbus planuojate patikėti savo biuro administratoriui. Didelėse įmonėse paprastai dirba ne vienas biuro administratorius, o yra visas personalo skyrius. Tokiu atveju atskiri administratoriai dažniausiai turi jiems priskirtas sritis ir užduotis, už kurias jie yra atsakingi. Tačiau mažesnėse įmonėse administratorius atlieka tikrai nemažą darbą ir turi išmanyti nemenką bazę įvairių sričių.
Jeigu ieškote biuro administratoriaus savo įmonei, visų pirma įvertinkite, ar jums reikalingas bendro pobūdžio administratorius, administratorius-apskaitininkas, referentas, sekretorius ar asistentas. Kaip jau minėjome anksčiau, šios pareigybės priklauso nuo to, kokio dydžio jūsų įmonė yra ir kaip joje yra skirstomos pareigos.
Žvelgiant bendrai, paprastai administratoriaus pareigybėse gali būti nurodyta per 20 skirtingų tiesioginių darbo užduočių. Jos prasideda nuo svečių pasitikimo ir nukreipimo, kavos ruošimo iki įvairių dokumentų rengimo, apskaitos dokumentų tvarkymo ir darbo organizavimo. Būtent nuo to priklauso ir darbinamo darbuotojo darbo užmokestis, kuris neretai įvertinamas neteisingai. Neteisinga manyti, kad nedidelės įmonės administratoriaus darbo užmokestis turi būti mažesnis už didelėje įmonėje dirbančio administratoriaus.