Iš ko susideda logotipo kūrimo kaina?

– Kiek kainuos logotipas? – klausia užsakovas.

– 1000 eurų, gal 1200… – po ilgų pasvarstymų jam atsako dizaineris.

– Per brangu… – sumurma užsakovas ir atsisveikina su dizaineriu.

Tada skambutis kitam dizaineriui:

– Kiek kainuos logotipas? – klausia tas pats užsakovas.

– 100 eurų, gal 150… Per brangu? – išpyškina dizaineris.

– Per brangu?.. Jūs gal tyčiojatės! Man vizitines korteles už tiek darė, o jūs logotipą sukursite? Kelintoje klasėje mokotės? 9 ar 11?.. – pratrūksta užsakovas ir meta ragelį purtydamas galvą. Kaip gi čia gali būti? Skirtumas – net 10 kartų!

Iš tikrųjų, kodėl vieni logotipai kuriami už labai daug, o kai kurie – vos už 50 eurų? Pradėkime nuo to, iš ko susideda logotipo kūrimas kaina.

Logotipo kūrimo kaina susideda iš kelių svarbių etapų.

  1. Logotipo strategijos paruošimas. Tai aiškus apibrėžimas, kam logotipas naudojamas, kam skirtas, kur bus naudojamas, kokias vertybes propaguos, koks santykis su kitais prekės ženklais ir t.t. Pasitaiko, kad šį darbą tenka padaryti dizaineriui ir jo kolegos kūrybininkams. + 500 eurų už brainstormingus, rinkos tyrimus, keliolika valandų grafinės medžiagos peržiūrų.
  2. Pirminis logotipo eskizas. Tai gana greitas darbas, kurį dizaineris padaro per keletą valandų. Nesvarbu, koks jo mokslinis laipsnis ar patirtis metais. Logotipas kuriamas paprastai ir greitai. + 50-100 eurų už keletą variantų ir pora išsiųstų el. laiškų.
  3. Logotipo derinimas ir korekcijos. Čia prasideda ilgas darbas – pataisyk raidelę, pripiešk kojelę, pakelk taškelį ir visa tai trimis skirtingomis spalvomis. +300 eurų.
  4. Logotipo failų paruošimas. Kai logotipas suderinamas, reikia paruošti kokybiškas jo versijas keliais skirtingais formatais – CDR, AI, JPG, permatomas PNG, SVG, PDF ir visai tai gražiai užvadinti ir atsiųsti užsakovui. + 100 eurų, nes praleidžiamos kelios valandos prie skirtingų dizaino programų.
  5. Logotipo vizualizacijos. Arba taip vadinamo „brandbooko“ užuomazgos. Čia parodoma, kai logotipas gali atrodyti ant automobilio, marškinėlių, parduotuvės vitrinos, lauko reklamoje, vizitinių kortelių, interneto svetainėje ir t.t. + 200 eurų.

Skaičiuokime. 500+100+300+100+200=1300 eurų. Ar už tiek darbo daug, ar mažai?

Dabar atsakykime į klausimą, kodėl vieni dizaineriai ima mažiausiai 1000, o kiti – vos 50? Atsakymas labai paprastas. Jei iš to sąrašo darote tik dizaino eskizo piešimo darbus, tai ir atlyginimas yra 50 eurų. Tai reiškia, kad nupiešiu keletą eskizų (panaudosiu seniau pieštų, bet kitiems užsakovams neįtikusių dizainų motyvus) ir, jei klientui patiks, paimsiu pinigus. Tokiu būdu veikia įvairios tarnybos, kuriose galima skelbti logotipo sukūrimo aukcionus.

Jei šalia eskizų bus ir daugiau paslaugų, logotipo kaina brangs. Tad nereikia stebėtis, kodėl skirtumas toks didelis. Logotipo kūrimas yra gana sudėtingas procesas, tad dar svarbu, kiek kiekvienas dizaineris vertina savo nervus ir laiką.

 

Susiję straipsniai:

Patarimai pradedantiems elektroninę prekybą

Elektroninė prekyba sparčiai populiarėja ir tampa vis svarbesnė šiuolaikiniame verslo pasaulyje. Jei svarstote apie savo el parduotuvės kūrimą, svarbu žinoti keletą esminių dalykų, kurie padės jums sėkmingai pradėti ir valdyti savo internetinę parduotuvę. 1. Nustatykite aiškią strategiją Pirmasis žingsnis kuriant sėkmingą el parduotuvę yra aiškios strategijos nustatymas. Tai apima rinkos tyrimą, tikslinės auditorijos identifikavimą ir […]

Atvejai, kai refinansavimas gelbsti efektyviausiai

Refinansavimas yra finansinis įrankis, leidžiantis pakeisti esamos paskolos sąlygas, dažniausiai siekiant sumažinti palūkanų normas arba gerinti grąžinimo sąlygas. Ši priemonė gali būti itin naudinga įvairiose finansinėse situacijose. Nors refinansavimas gali pasiūlyti privalumų įvairiose srityse, yra tam tikri atvejai, kai jis gali būti ypač efektyvus ir padėti išspręsti svarbias problemas. 1. Aukštos palūkanų normos Vienas iš […]