Automobilių ateitis: nuo kada važinėsime vien tik elektromobiliais?

Pastaraisiais metais itin ryškiai keičiasi automobilių pasirinkimo tendencijos pasaulyje. Siekiant sumažinti taršos lygį, kai kurios šalys taiko papildomus mokesčių dyzelinių automobilių savininkams arba draudžia važinėti tam tikrose vietose. Pavyzdžiui, Vokietija uždraudė senesniems dyzeliu varomiems automobiliams važiuoti dalimi populiarios A40 magistralės. „Dyzelgeitu“ pramintas reiškinys neekologiškus automobilius daro nebepatrauklius ir priverčia vairuotojus ieškoti alternatyvų. Aktualu ir Lietuvoje, kur anot Regitros duomenų, 7 iš 10 automobilių vis dar yra dyzeliniai. Vairuotojai jau ieško alternatyvų. Anot neperseniausiai atliktos Lietuvos gyventojų apklausos, 23 proc. apklaustųjų sekantį automobilį norėtų įsigyti hibridinį, o 5 proc. elektromobilį.

Daugėja elektromobilių įkrovimo stotelių

Viena iš priežasčių vis dar lemianti didesnį susidomėjimą hibridiniais automobiliais, o ne elektromobiliais, yra nedidelis įkrovimo stotelių skaičius. Gyvenantys mažesniuose miestuose ar dažniau važinėjantys užmiestyje susiduria su sunkumais, jog negali pasikrauti automobilio kelyje. Žinoma, tie, kurie elektromobilį naudoja tik mieste, į darbą ir atgal namo, gali pasikrauti namuose, pasinaudojus įkrovimo kabeliu (švedų Laddkablar för elbil ).

Visgi pastaruoju metu vairuotojus pasiekia geros žinios – plečiamas elektromobilių įkrovimo stotelių tinklas. Šiais metais itin stotelių padaugės Vilniuje, naujų planuojama net 59-ios. Tad metų pabaigoje vilniečiams ir miesto svečiams bus prieinama net 130 įkrovimo stotelių. Tuo tarpu Kaune jau netrukus bus 22 įkrovimo stotelės.

Daugiau besidominčių ir įsigyjančių elektromobilius – daugiau ir įkrovimo stotelių. Tad tikrai galima tikėtis, jog visai netrukus elektromobilių vairuotojai nesusidurs su energijos trūkumu keliaudami Lietuvoje.

Gamintojai pereina prie elektromobilių gamybos

Vis daugiau automobilių gamintojų į savo gamybos linijas įtraukia elektromobilius – visiškai naujus modelius arba populiarių modelių modifikacijas. Tarp Lietuvoje populiariausių išskiriami šių elektromobilių gamintojai: Nissan, Tesla, VW ir BMW.

Beje, VW jau dabar yra paskelbęs, jog koncentruosis į elektromobilių gamybą bei planuoja iki 2026 metų pereiti vien tik prie elektromobilių gamybos. Tokios idėjos bei verslo planai garantuotai ir ant kitų gamintojų stalo, tad netrukus elektromobilių pasiūla tikrai padidės.

Galime pafantazuoti ir spėti, jog per artimiausią dešimtmetį ar vėliausiai 15-20 metų dyzeliniai ar benzinu varomi automobiliai taps retenybė. O gal visi pradėsime naudoti skraidančius, saulės baterijomis įkraunamus automobilius?…