Vaping-elektroninių cigarečių rūkymas: Ką reikia žinoti

Elektroninės cigaretės yra rūkymo prietaisai, maitinami baterijomis. Jie turi užtaisus, užpildytus skysčiu, kuriame paprastai yra nikotino, kvapiųjų medžiagų ir cheminių medžiagų. Skystis pašildomas į garus, kuriuos žmogus įkvepia. Štai kodėl elektroninių cigarečių naudojimas vadinamas „garinimu“.

Koks yra vapingo poveikis sveikatai?

Vaping nebuvo pakankamai ilgai, kad galėtume žinoti, kaip tai veikia kūną laikui bėgant. Tačiau sveikatos ekspertai praneša apie rimtą žmonių plaučių pažeidimą, įskaitant kai kurias mirtis.

Vaping į organizmą patenka nikotino. Nikotinas sukelia didelę priklausomybę ir gali:

Lėtas smegenų vystymasis paaugliams ir daro įtaką atminčiai, koncentracijai, mokymuisi, savikontrolei, dėmesiui ir nuotaikai padidina kitų rūšių priklausomybės riziką vėliau

Elektroninės cigaretės taip pat:

  • Dirginti plaučius gali sukelti rimtus plaučių pažeidimus ir net mirtį
  • gali sukelti rūkymą ir kitokio tabako vartojimo

Kai kurie žmonės naudoja elektronines cigaretes marihuanai, THC aliejui ir kitoms pavojingoms cheminėms medžiagoms valyti. Šie vaistai ne tik dirgina plaučius, bet ir turi įtakos tam, kaip kas nors mąsto, veikia ir jaučiasi.

Kaip veikia elektroninės cigaretės?

Yra įvairių rūšių elektroninės cigaretės. Tačiau daugelis žmonių naudoja „Juul“. Ši elektroninė cigaretė atrodo kaip „flash drive“ ir ją galima įkrauti nešiojamojo kompiuterio USB prievade. Jis rūko mažiau nei kitos elektroninės cigaretės, todėl kai kurie paaugliai jas naudoja namuose ir mokykloje. „Juul pod“ nikotino kiekis yra toks pat, kaip ir pilname cigarečių pakete.

Ar turiu kasdien vaipytis, kad tapčiau priklausomas?

Net jei kasdien nesiurbiate, vis tiek galite tapti priklausomas. Kaip greitai žmogus tampa priklausomas, skiriasi. Kai kurie žmonės tampa priklausomi, net jei jie negeria kiekvieną dieną.

Ką apie elektronines cigaretes, kuriose nėra nikotino?

Dauguma elektroninių cigarečių turi nikotino. Net ir tie, kurie neturi chemikalų. Šios cheminės medžiagos gali dirginti ir pažeisti plaučius. Ilgalaikis elektroninių cigarečių, kuriose nėra nikotino, poveikis nežinomas.

Kodėl turėčiau mesti?

Noras būti geriausia, sveikiausia savęs versija yra svarbi priežastis mesti rūkyti. Kiti apima:

Nežinomas poveikis sveikatai: Ilgalaikiai garinimo padariniai sveikatai nėra žinomi. Naujausi tyrimai praneša apie rimtus garinančių žmonių plaučių pažeidimus ir net kai kurias mirtis.

Priklausomybė: Priklausomybė augančiose smegenyse gali sudaryti kelią vėlesnei priklausomybei nuo kitų medžiagų.

Smegenų rizika: Nikotinas veikia jūsų smegenų vystymąsi. Tai gali apsunkinti mokymąsi ir susikaupimą. Kai kurie smegenų pokyčiai yra nuolatiniai ir gali turėti įtakos jūsų nuotaikai ir gebėjimui kontroliuoti savo impulsus suaugus.

Kitų tabako gaminių naudojimas. Tyrimai rodo, kad garinimas padidina tikimybę, kad kas nors išbandys kitus tabako gaminius, tokius kaip įprastos cigaretės, cigarai, kaljanai ir nerūkomas tabakas.

Toksinai (nuodai): Garai, pagaminti iš elektroninių cigarečių, nėra pagaminti iš vandens. Garuose yra kenksmingų cheminių medžiagų ir labai smulkių dalelių, kurios įkvepiamos į plaučius ir iškvepiamos į aplinką.

Sportas: Jūs norite padaryti viską, kas įmanoma sportuojant, o garavimas gali sukelti plaučių uždegimą (sudirginimą).

Pinigai: Vapavimas yra brangus! Laikui bėgant kasečių kaina pradeda didėti. Vietoj to, jūs galite išleisti tuos pinigus kitiems dalykams, kurių jums reikia ar kurie jums patinka.

Prieštarauti tabako kompanijų reklamai: daug elektroninių cigarečių gamina tos pačios įmonės, kurios gamina įprastas cigaretes. Jų rinkodara skirta jaunimui, gaminant linksmus elektroninių cigarečių skonius ir parodant jauniems, sveikiems žmonėms garuojančius. Jie bando paversti jus savo nauju, visą gyvenimą trunkančiu klientu.

Kaip galiu mesti?

Nuspręskite, kodėl norite mesti, ir užsirašykite arba įdėkite į telefoną. Pažvelkite į priežastį (-es), kai jaučiate norą vaipyti.

Pasirinkite dieną, kad nustotumėte rūkyti. Įrašykite jį į kalendorių ir pasakykite palaikantiems draugams ir šeimos nariams, kad tą dieną išeisite.

Atsikratykite visų garinimo priemonių.

Atsisiųskite į savo telefoną įrankius (pvz., Programas ir teksto pranešimų siuntimo programas), kurie gali padėti įveikti potraukį ir padrąsinti, kai bandote nustoti tuštintis.

Suprasti pasitraukimą. Priklausomybė nuo nikotino sukelia stiprų potraukį nikotinui. Tai taip pat gali sukelti:

  • galvos skausmai
  • jaučiasi pavargęs, susierzinęs, piktas ar prislėgtas
  • sutelkti dėmesį
  • miego sutrikimas
  • alkis
  • Neramumas

Nutraukimo požymiai yra ryškiausi pirmosiomis dienomis po to, kai sustoja. Per ateinančias dienas ir savaites jie gerėja.

Pasiruoškite jausmams, žmonėms ir vietoms, kurios verčia jus švaistytis. Tai vadinama trigeriais. Jei įmanoma, venkite vietų ir žmonių, kurie skatina potraukį.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Susiję straipsniai:

Skyrybų metu aktualūs klausimai: ką naudinga žinoti

Santuokos nutraukimas visais atžvilgiais yra sudėtingas, varginantis ir daug psichologinių jėgų reikalaujantis procesas, o ką jau kalbėti apie tai, kai kreditai skolos skyrybų metu tampa papildoma našta. Todėl jei jūs taip pat nusprendėte nutraukti savo santuoką ir šiuo metu svarstote, kaip galėtumėte užtikrinti, jog santuokos nutraukimas būtų bent šiek tiek sklandesnis procesas, vertėtų atsižvelgti į […]

10 patarimų, kaip pagerinti erekciją

Seksas daugeliui žmonių yra svarbi gyvenimo dalis, kuri suteikia galimybę atsipalaiduoti po dienos darbų, pamiršti vargus, geriau jaustis. Džiugu, kad šiais laikais nereikia laikytis tabu ir mylėtis galima tada, kai norite, taip, kaip Jums patinka ir su tuo, kas Jus labiausiai traukia. Galimybės – plačios. Problema tik ta, kad kartais tik noro – nepakanka. Išties, […]