Šiuolaikinės SEO paslaugos ir kodėl jos yra būtinos

SEO paslaugos
SEO paslaugos – šiuolaikinio verslo sėkmės pagrindas.

Šiandien turbūt kiekvienas internetinio projekto savininkas žino, kad nepakanka vien turėti internetinį projektą – būtina pasirūpinti ir jo reklama. Žinoma, kalbame apie internetinę rinkodarą, be kurios didžioji dauguma kasdien mūsų naudojamų internetinių tinklalapių būtų beveik nežinomi ir sunkiai pasiekiami. Tačiau, kalbant apie internetinio marketingo priemones, vertėtų išskirti vieną iš veiksmingiausių ir svarbiausių, be kurios būtų sudėtinga įsivaizduoti mums aktualios informacijos radimą internetinėje erdvėje. Ir tai yra SEO paslaugos, apie kurių veiksmingumą, būtinumą ir populiarumą šiandien kalba SEO agentūros „Loris.lt“ vadovas Gediminas Ruibys.

Ką reiškia dažnai girdimas trumpinys „SEO“? Nuo kada tai tapo svarbu? Ir kaip visa tai prasidėjo?

„SEO“ – tai angliško termino „Search Engine Optimization“ trumpinys. Išvertus iš anglų kalbos, jis reiškia tinklalapių optimizavimą paieškos sistemoms. Kaip žinia, internetinių paieškos sistemų yra ne viena ir ne dvi, tačiau kiekvienas interneto vartotojas gali nė nemirktelėjęs atsakyti, kuri paieškos sistema yra populiariausia. Ir taip – tai yra „Google“. Todėl dažniausiai tinklalapių optimizavimas yra atliekamas „Google“ paieškos sistemai.

Jeigu į antrąjį klausimą atsakytume labai abstrakčiai, tai atsakymas būtų labai paprastas. Optimizavimas paieškos sistemoms (arba SEO) tapo svarbiu nuo tos akimirkos, kai atsirado pirmoji internetinė paieškos sistema. Tačiau, savaime suprantama, tada viskas buvo kur kas primityviau ir paprasčiau.

Ko gero niekas negalėtų tiksliai pasakyti, kaip visa tai prasidėjo, tačiau tikrai nesudėtinga tai nuspėti ir įsivaizduoti. Įsivaizduokite, kad tada, kai pasirodė pirmoji internetinė paieškos sistema, vienas smalsus ir žingeidus marketingo specialistas pastebėjo, kad daugybė vartotojų naudojasi paieškos sistema, ieškodami tam tikrų jiems reikiamų prekių, pvz., antivirusinių programų, tokiu būdu rasdami antivirusinių programų pardavėjus. Jam šovė mintis padaryti taip, kad jo tinklalapis, prekiaujantis antivirusinėmis programomis, būtų pirmosiose paieškos sistemos pozicijose, tokiu būdu pritraukiant daugybę potencialių tikslinių vartotojų. Tuomet jis išsiaiškino, į ką atsižvelgdama paieškos sistema reitinguoja internetinius tinklalapius. Žinodamas šią informaciją, jis atliko reikiamus veiksmus, kurie lėmė geresnes jo tinklalapio pozicijas. Galiausiai, jo pavyzdžiu pasekė ir kiti marketingo specialistai, kol optimizuotų tinklalapių vis daugėjo, su kiekviena diena didėjant konkurencijai. Žinoma, šis pavyzdys yra labai primityvus ir apibendrintas, tačiau jis padeda suprasti, nuo ko viskas galėjo prasidėti. Bet kuriuo atveju, pirmosios paieškos sistemos buvo toli gražu ne tokios, kokias turime šiandien.

Jei kalbėtume apie pirmąją paieškos sistemą – tai buvo „Archie Search“, pasirodžiusi 1990 m. Tačiau pastaroji buvo labai primityvi. Kiek vėliau pasirodė ir dar kelios paieškos sistemos, kurios taip pat nesužibėjo. Galiausiai 1994 m. pasirodė „Altavista“, o dar po vienerių metų – ir „Yahoo“ internetinė paieškos sistema. Tai buvo pirmosios sudėtingesnės paieškos sistemos, kurios buvo panašesnės į dabartinius paieškos sistemų „modelius“. Tačiau vėlgi, tuometės sistemos turėjo ir reikšmingų skirtumų. Pavyzdžiui, pradžioje „Yahoo“ paieškos sistema buvo mokama. Tai reiškia, kad vartotojai turėjo mokėti, jei norėjo būti „viršuje“. Ją tiesiogiai prižiūrėjo ir jos rezultatus lėmė paieškos sistemos valdytojai. Trumpiau tariant, norimas pozicijas buvo galima nusipirkti, o tie, kas nemokėjo – galėjo nusigraužti nagus.

Kita vertus, net ir tokiu atveju SEO tuo laikotarpiu buvo pakankamai nekonkurencinga sritis. Tinklalapius mokėjo kurti vienetai, o tokių įrankių, kurių pagalba šiandien internetinį tinklalapį galime susikurti vos per kelias minutes, tuo metu nebuvo. Kita svarbi priežastis,  lėmusi mažesnę konkurenciją, buvo susijusi su vartotojų požiūriu – pastarasis vis dar buvo konservatyvus. Vartotojai nebuvo pratę prie internetinės erdvės, todėl joje neįžvelgė didelių perspektyvų ir taip pat baiminosi apmokėjimų internetu galimybės, kuri jiems atrodė labai nesaugi. Ilgainiui situacija internete pasikeitė, todėl ir paieškos sistemos tapo kur kas kompleksiškesnės ir „išmanesnės“. Tuo tarpu auksinio SEO amžiaus pradžia būtų galima drąsiai vadinti 2001 m., kai pasirodė „Google“ įrankių juosta (angl. „Google Toolbar“) ir daugybė internetinio marketingo specialistų bei tinklalapių savininkų ėmė manipuliuoti „Google“ paieškos sistema ir jos rezultatais.

SEO optimizavimas
Populiariausia internetinė paieškos sistema iki šiol yra „Google“.

Ar tai reiškia, kad šiandien, neoptimizavus  internetinio tinklalapio, nėra jokios galimybės užkopti į pirmąsias pozicijas?

Nebūtinai – taisyklei visada egzistuoja išimtis. Tačiau daugeliu atvejų internetinio tinklalapio optimizavimas yra būtinas, norint, kad jo pozicijos pasiektų pirmąjį „Google“ paieškos sistemos puslapį. Kita vertus, kaip jau supratote, visada galima rasti išimčių. Tai labai priklauso nuo konkrečios rinkos ir internetinio projekto amžiaus. Yra ne vienas internetinis tinklalapis, kuris egzistuoja daugiau nei dešimt ar penkiolika metų, o jo egzistavimo laikotarpiu nebuvo atliekami jokie tikslingi SEO veiksmai. Tačiau čia reikia paminėti ir tai, kad net jei tokių tinklalapių vidinė būklė yra prasta, per ilgą laiką natūraliu būdu jie yra gavę vertingų ir autoritetingų išorinių nuorodų, jų sklaida ir žinomumas internete yra didžiulis, o tai reiškia, kad ir paieškos sistema juos vertina palankiau už tuos internetinius tinklalapius, kurie yra nauji ir profesionaliai optimizuoti.

Ar tokiu atveju naujiems tinklalapiams nėra jokių galimybių pranokti senbuvius, kurie rinkoje veikia daugiau nei dešimt metų?

Jei atsakymas į šį klausimą būtų teigiamas, tuomet SEO paslaugos nieko nebereikštų. Laimei, kiekvienas naujas tinklalapis turi galimybę pranokti savo konkurentus – net jei pastarieji yra savo rinkos lyderiai ne vienerius metus. Viskas priklauso nuo investicijų ir pasirinktos strategijos.

Ar SEO gali atlikti tik šios srities profesionalai, ar vis dėlto optimizaciją gali įgyvendinti ir internetinių projektų savininkai?

Žinoma, savo internetinio projekto optimizaciją gali atlikti kiekvienas, kas turi pakankamai laiko, noro, žinių ir investicijų. Tai nėra sritis, kuri yra apgaubta nesibaigiančių paslapčių skraiste. Kiekvienas iš mūsų turime prieigą prie interneto, todėl tai yra tik laiko ir pastangų klausimas, kada vienas ar kitas internetinio tinklalapio savininkas ras jam aktualią ir tikslingą informaciją, padedančią atlikti optimizavimo veiksmus.

Tačiau, kai internetinis tinklalapis yra optimizuojamas savininko rankomis, visada yra kur kas didesnė tikimybė padaryti nemažai klaidų, kurios taip pat galėtų nulemti ir prastesnes pozicijas ar didesnius – piniginius ir laiko – nuostolius. Todėl, jei tinklalapio savininkas nėra labai aktyviai besidomintis šia sritimi ir numano, kad jam pritrūks valios reguliariai domėtis SEO naujovėmis bei tinkamiausių veiksmų praktiniu pritaikymu, SEO optimizaciją rekomenduojama patikėti specialistams. Tokiu būdu nuo savo pečių galima nusimesti daug rūpesčių, žinant, kad tinklalapio optimizacija bus atlikta profesionaliai ir pagal visus naujausius reikalavimus.

Be to, reikia pabrėžti, kad dažnai susiduriame su atvejais, kai tinklalapių savininkai, iki tol savo tinklalapius optimizavę savo jėgomis, sulaukia „Google“ nuobaudų, o tai reiškia, kad klaidų taisymas ir tolimesnis projekto optimizavimas pareikalauja dar daugiau laiko ir  išteklių.

SEO specialistai
Naudojimasis SEO specialistų teikiamomis tinklalapių optimizavimo paslaugomis padeda išvengti laiko gaišaties ir galimų klaidų.

Ar Lietuvoje SEO paslaugos yra populiarios?

Jei dabartinę situaciją lygintume su buvusia prieš kokius penkerius metus – matytume labai akivaizdų skirtumą. Šiandien vis daugiau žmonių domisi internetinės rinkodaros galimybėmis, tarp kurių neabejotinai labai svarbią vietą užima ir SEO. Kita vertus, nereikia pamiršti, kad nemaža dalis vartotojų iš tikrųjų neteisingai supranta, kas yra SEO paslaugos.

Dažnai susiduriame su atvejais, kai tinklalapių savininkai mano, kad SEO paslaugos yra analogija SEO straipsniams. Trumpiau tariant, jų nuomone, tai yra vienas ir tas pats. Deja, toks požiūris ne tik neteisingas, tačiau taip pat gali būti ir ydingas. Šiuo atveju noriu pabrėžti, kad SEO paslaugos yra kompleksinis procesas, kurį sudaro nemažai skirtingų elementų. Jei tinklalapio savininkas mano, kad savo tinklalapį gali optimizuoti pasitelkdamas tik SEO straipsnius, galiausiai tokie lūkesčiai gali neišsipildyti, nes dabartiniai internetinės paieškos algoritmai yra kur kas „protingesni“.

2010-iųjų ar 2012-iųjų laikai, kai didelė dalis internetinių tinklalapių buvo optimizuojama būtent tokiu būdu, jau seniai praeityje. Žinoma, negalima tvirtinti, kad tai buvo visai neteisinga – jei vartotojai matė, kad tai veikia, jie tai pritaikė praktikoje. Tačiau dabartiniu atveju, jei naudojami SEO straipsniai, jie jokiu būdu neturėtų būti išorinės optimizacijos pagrindu. Be to, reikia suprasti ir dar vieną svarbų aspektą – SEO straipsniai turėtų būti tapatinami su kokybiškais ir informatyviais straipsniais, o tai reiškia, kad būtina keisti vartotojų požiūrį į tai, kas vadinama SEO straipsniais.

Ar SEO straipsniai neveikia?

Jei turėtume galvoje tokius SEO straipsnius, kurie buvo ypač populiarūs prieš penkerius metus, atsakymas būtų vienareikšmiškas ir jis būtų neigiamas. Tuo tarpu, jei kalbame apie šiuolaikišką požiūrį į SEO straipsnius, tuomet negalima neigti SEO straipsnių naudos ir veiksmingumo. Tai reiškia, kad šiuolaikiniai SEO straipsniai turėtų būti suprantami visai kitaip nei anksčiau. Šį terminą būtų galima ir reikėtų tapatinti su informatyviais, reprezentatyviais ar reklaminiais straipsniais, kurie yra publikuojami lankomuose ir kokybiškuose tinklalapiuose. Tokiu atveju – tai yra kokybiško turinio sklaida internete, kuri neabejotinai turi labai didelį poveikį pozicijų gerinimui internetinėje paieškos sistemoje.

Kita vertus, kol yra paklausa, tol bus ir įprastinių SEO straipsnių pasiūla. Net ir mes savo praktikoje turime ne vieną atvejį, kai internetinių tinklalapių savininkai nenorėjo naudotis SEO paslaugomis, vietoje jų kaip pagrindą visai išorinę savo internetinių projektų optimizacijai naudodami tik tradicinius SEO straipsnius – ir tai jiems puikiai veikė. Tai yra SEO straipsnių pagalba jie pasiekė pirmąsias pozicijas, kuriose išsilaiko jau labai ilgą laiką. Todėl pasikartosiu, kad kiekviena situacija yra labai savita ir taisyklei visada gali būti išimtis.

SEO straipsniai
SEO straipsniai – kokie jie turėtų būti?

Ar tai reiškia, kad didelė dalis vartotojų yra klaidingai informuoti?

Ne visai taip. Pavadinčiau tai nenoru labiau įsigilinti į tinklalapių optimizavimo sritį ir atnaujinti savo žinias. Kaip minėjau, turime internetą, todėl pati naujausia informacija gali būti pasiekiama akimirksniu. O tai reiškia, kad galime labai nesunkiai rasti tai, kas gali būti veiksmingai pritaikyta praktikoje, optimizuojant mūsų turimus internetinius tinklalapius. Bet kuriuo atveju, kiekvienas vartotojas pasirenka tai, kas jam atrodo tinkamiausia. Todėl, jeigu  vieni mano, kad jiems pakanka SEO straipsnių – tai jų sprendimas. Tuo tarpu, jei norime pasiekti ilgalaikių, puikių ir užtikrintų rezultatų – vertėtų pasitelkti profesionalias SEO paslaugas.

Ar SEO paslaugos turi ateitį?

Kol internete veiks internetinės paieškos sistemos, o verslas norės tapti konkurencingu ir pelningu, tol bus reikalingos ir SEO paslaugos. Ir nors „Google“ paieškos sistema kasmet tobulėja, atsinaujina ir pristato vis daugiau naujovių, kurios anuomet taikytus internetinių tinklalapių optimizavimo sprendimus gerokai pakeičia, tai tikrai nereiškia, kad anksčiau ar vėliau šių paslaugų nebereikės.

„Google“ pagrindinis tikslas yra pristatyti interneto vartotojams patį tikslingiausią ir kokybiškiausią turinį, todėl kiekvieno internetinio projekto savininkas turi stengtis, kad jo tinklalapis arba elektroninė parduotuvė kuo labiau atitiktų šiuolaikinius „Google“ standartus ir politiką. O kadangi tai yra kompleksinis ir pakankamai sudėtingas procesas, nieko keista, kad toli gražu ne kiekvienas vartotojas šiuos darbus gali atlikti pats. Interneto svarba beveik kiekvieno iš mūsų gyvenime vis didėja, todėl, augant interneto paklausai, didėja ir SEO paslaugų būtinybė.

Google SEO
Tol, kol vartotojai naudosis internetinėmis paieškos sistemomis – SEO paslaugos bus neišvengiamos.

Ką galėtumėte patarti naujo verslo savininkui, kuris ką tik susikūrė pirmąjį savo komercinę veiklą reprezentuojantį internetinį tinklalapį?

Visų pirma, jokiu būdu nereikia sėdėti ir laukti, kol į internetinį tinklalapį savaime pradės plūsti tūkstančiai interneto vartotojų. Taip nebus – bent jau daugeliu atvejų. Jei jūs nesiūlote išskirtinio ir dar nematyto, tačiau kiekvienam iš mūsų labai reikalingo produkto, vykite iš galvos mintis apie tai, kad savo internetinį projektą galėsite išvystyti be jokių papildomų pastangų. Nuo pačių pirmųjų savo verslo žingsnių turėtumėte pasirūpinti internetinio marketingo priemonėmis, kurios geriausiai atitiktų jūsų verslo pobūdį ir rinką. Tai reiškia, kad galite pasitelkti tiek SEO paslaugas, tiek ir Google AdWords reklamą ar kitas internetinės reklamos priemones. Ir, svarbiausia, kad šiuos darbus patikėtumėte specialistams, turintiems ilgametę patirtį ir galintiems užtikrinti kokybišką rezultatą.

Susiję straipsniai:

Kaip pasirinkti moteriškus maudymosi kostiumėlius

Išsirinkti tobulą maudymosi kostiumėlį gali būti įdomi, bet kartais sudėtinga užduotis. Kadangi yra tiek daug stilių, spalvų ir modelių, būtina atsižvelgti į keletą veiksnių, kad rastumėte geriausią maudymosi kostiumėlį, kuris puošia jūsų figūros tipą ir atitinka jūsų poreikius. Štai keletas patarimų, kaip išsirinkti tinkamą moterišką maudymosi kostiumėlį:

Efektyvaus asmeninio biudžeto valdymas

Asmeninio biudžeto sudarymas ir tvarkymas yra esminis žingsnis siekiant finansinio stabilumo ir finansinių tikslų. Efektyvus biudžeto valdymas ne tik padeda išmintingai paskirstyti išteklius, bet ir suteikia galimybę drąsiai susidoroti su netikėtomis išlaidomis, įskaitant paskolas.