Italų menininkų – Tito Livio Negri ir Gabrielos Quercia skulptūros, juvelyrikos ir meninio stiklo paroda „ŠVIESOS BRANGAKMENIAI“.

2016 metų spalio 25 dieną, antradienį, 17.00 valandą LDS galerijoje „Arka“ (adresas Aušros vartų g. 7, LT-01304 Vilnius) atidaroma dviejų italų menininkų – Tito Livio Negri ir Gabrielos Quercia skulptūros, juvelyrikos ir meninio stiklo paroda „ŠVIESOS BRANGAKMENIAI“.

Parodos organizatorius: Italijos respublikos ambasada ir Italijos kultūros institutas

Paroda surengta XVI-iosios Pasaulinės italų kalbos savaitės proga.

Renginį globoja Italijos Respublikos Prezidentas Sergio Mattarella.

Tito Livio Negri ir Gabrielos Quercia skulptūros, juvelyrikos ir meninio stiklo paroda „ŠVIESOS BRANGAKMENIAI“.
Tito Livio Negri ir Gabrielos Quercia skulptūros, juvelyrikos ir meninio stiklo paroda „ŠVIESOS BRANGAKMENIAI“.

XVI pasaulinės italų kalbos savaitės „Italų kalba ir kūrybingumas: prekės ženklai ir papročiai, mada ir dizainas“ proga man labai malonu pristatyti Maria Gabriella Quercia ir Tito Livio Negri parodą „Šviesos juvelyrika“, kuriai abu menininkai skyrė originalius, rankomis sukurtus dirbinius – pusiau skulptūras, pusiau šviestuvus.

Tito Livio savo struktūras suprojektavo ir sukonstravo iš pačių įvairiausių medžiagų – medžio, geležies, aliuminio, vario, šiferio, marmuro, o Maria Gabriella iš stiklo išliejo neįprastus objektus, atspindinčius šviesos žaismę abstrakčiais pavidalais ir spalvų magija. Viso to dėka atsiskleidžia objekto unikalumas.

Šią naująją kolekciją, specialiai sukurtą parodai Vilniuje, įkvėpė sumanymas susigrąžinti senovinius italų buičiai kadaise įprastus įrankius, prikeliant juos naujam gyvenimui.

Iš eksponuojamų kūrinių norėtųsi paminėti šiuos: apverstą plūgą, virtusį šviečiančia skulptūra; karštuvus, kurie panaudoti kaip pagrindas kalto vario spiralei; siūlų lenktuvą (pamenate pasaką „Miegančioji gražuolė“?), pasitarnavusį kuriant labai savitos struktūros lempą.

Skatinami meilės natūralioms medžiagoms ir siekio išsaugoti italų tradicijos bei istorinės atminties gyvastį abu Menininkai atrado ir išgelbėjo kelias senovines medines duris, kurias panaudojo  savo fantastinio ir novatoriško dizaino fonui. Visi šie unikalūs, reto grožio dirbiniai eksponuojami kartu su dar viena kolekcija – papuošalais, sukurtais iš brangiųjų metalų ir stiklo.

Paroda veiks galerijoje ARKA iki lapkričio 12 d., o renginiams pasibaigus, 2016 m. lapkritį kolekcija bus eksponuojama Romoje, nuostabiuosiuose Maltos riterių ordino rūmuose ant Aventino kalvos.

Paola Cioni
Italų kultūros instituto direktorė

Tito Livio Negri

gimė Romoje 1946 m., kūrybinę aistrą paveldėjo iš tėvo – meistro auksakalio.

Baigęs klasikinį licėjų, studijas tęsė Romos „La Sapienza“ universiteto Architektūros fakultete ir tuo pat metu toliau domėjosi auksakalyste.

Baigęs universitetą 1971 m. nusprendė atidaryti savo dirbtuves / parduotuvę Romos senamiestyje, pratęsdamas šeimos tradiciją, nes pirmosios Negri dirbtuvės Romoje buvo įkurtos jo tėvo Džiovanio ketvirtajame XX a. dešimtmetyje.

1989 m. dirbtuvėse pradėjo dirbti sūnėnas Fabricijus, šis bendradarbiavimas tęsiasi ir šiandien. Nuolat ieškodamas naujų medžiagų, meistras užmezgė pažintį su stiklo žinove

Maria Gabriella Quercia, pradėjusia gaminti dichroinio stiklo akutes, tinkamas inkrustuoti į papuošalus. Nuo 2005 m. abu ėmė bendradarbiauti, kurdami ne tik „Dicros“ gamos papuošalus, bet ir švytinčias skulptūras, kurios demonstruojamos įvairiose parodose.

2013 m. Romos Trieste rajone vėl atidaromos senosios Džiovanio dirbtuvės, kurios po jo mirties neveikė. Atėjus naujoms pajėgoms (Cristina Cerini, Gigliola Gentile, Cristina Vaccarella, Gaia Orzi), Negri dirbtuvės tęsia ir suintensyvina savo veiklą: nenuilstamai tyrinėjamos formos, technikos ir medžiagos, sukuriamos vertingos ir unikalios kolekcijos.

Daugybė Negri dirbtuvėse sukurtų kūrinių pristatyta prestižiškuose specializuotuose žurnaluose, įskaitant „Vogue Gioielli“. Jau ne vieneri metai Negri dirbtuvės kuria žurnalo „Argò“ užsakomus trofėjus.

Dažnai dalyvaujama parodose ir kituose renginiuose:

Linea Gent Europa (Belgija), 1987
La seduzione dell’artigianato [„Amatų vilionė“], Roma, 1990
Skulptoriai ir menininkai senamiestyje, Monopolis (Baris), 1992
Desideri preziosi [„Dailūs troškimai“], Roma, 1993
Desideri preziosi [„Dailūs troškimai“], Roma, 1994
Orocolato, Ferara, 1995
Omaggio a Fellini [„Pagarbos ženklas Felliniui“], Roma, 1995
Gioielli in fiaba [„Papuošalai iš pasakų“], Roma, 1996
Il gioiello canta la Divina Commedia [„Papuošalo giesmė „Dieviškajai komedijai““], Roma, 1997
Paroda Europos patentų biure, Rijswijk (Olandija), 1998
Roma in un gioiello [„Roma papuošale“], Roma, 1998
„Ugnis, vanduo, oras, žemė“, Roma, 1999
Europos menininkų auksakalių dienos, Rijswijk (Olandija), 2000
Gioielli e moda [„Papuošalai ir mada“], Roma, 2000
2001 Odissea nel gioiello [„2001 Odisėja papuošalais“], Roma, 2001
Il volto del gioiello [„Papuošalo veidas“], Roma, 2002
Baselworld, Bazelis (Šveicarija), 2004
„Auksas, mozaika, brangakmeniai“, Veletris (Roma), 2004
Sfilate di moda [„Madų dienos“], Netūnas (Roma), 2004
Bagliori e gioielli [„Švytėjimai ir papuošalai“], Roma, 2004
Gioiello, sogno poetico [„Papuošalas, poetinė svaja“], Roma, 2004
L’oro e la campagna romana [„Auksas ir Romos kraštas“], Veletris (Roma), 2005
798 Artzone, Pekinas (Kinija), 2011

Maria Gabriella Quercia

gimė Soriano nel Cimino miestelyje (Viterbas) 1956 m. birželio 10 dieną. Tais pačiais metais jos šeima persikėlė į Viterbą, čia būsimoji menininkė lankė mokyklą ir 1974 m. baigė tiksliųjų menų licėjų.

1975 m. išvyko į Florenciją ir pradėjo studijas šio miesto universiteto Architektūros fakultete. Mokslus universitete laikinai nutraukė, gavusi pasiūlymą pagyventi ir padirbėti Jungtinėse Valstijose: 1979 m. persikėlė į Betesdą (Merilendas) ir ten apie trejus metus dirbo architektų studijoje.

Būtent tais metais pirmą kartą pažino meninių stiklo dirbinių pasaulį, lankydama stiklo apdirbimo technologijų kursus įvairiuose Merilendo centruose. 1982 m. grįžusi į Italiją pratęsė architektūros studijas universitete ir 1984 m. jas pabaigė. Studijuodama nepaliovė domėtis meniniu stiklo apdirbimu, kurį laiką tobulinosi garsiosiose Romoje seniai įsikūrusiose dirbtuvėse.

1988 m. persikėlė į Formelą – senovinį etruskų kraštą šalia Romos. Čia pradėjo savo profesinę veiklą, įsteigė meninių stiklo dirbinių projektavimo ir gamybos dirbtuves „Art Glass Studio“.

Jose kurdama savo dirbinius, Gabriella Quercia pagaliau galėjo įgyvendinti seniai puoselėtą meninį idealą, kurį įkvėpė Williamo Morriso filosofinė mintis ir sąjūdis Arts and Crafts. Morrisas teigė būtinybę atgaivinti amatų tradiciją, pasipriešinti plintančiai masinei gamybai, kad darbui būtų sugrąžintas orumas ir vertė. Savo paties rankomis ką nors kurdamas, amatininkas aktyviai įsitraukia, vėl tampa svarbiausiu kūrybos proceso veikėju, įgyja galimybę darbu džiaugtis ir tą džiaugsmą išreikšti.

Ta pačia meno samprata savo kūrybą grindžia ir auksakalystės meistras Tito Livio Negri, kuris Romoje darbuojasi jau daugiau nei 40 metų. Abu menininkai susipažino 2003 m. Intensyvaus ir produktyvaus jų bendradarbiavimo išraiška – originalios švytinčios skulptūros ir novatoriška papuošalų linija.

Be gausybės dirbinių, sukurtų pagal privačius užsakymus, Maria Gabriella Quercia yra skyrusi reikšmingų kūrinių religinėms erdvėms – Kapodimontės katedrai, Šv.Jono Apaštalo bažnyčiai Grote di Castro (abi Viterbo prov.), Šv.Pauliaus bažnyčiai Čele sul Rigo (Sienos prov.), Rožinio seserų koplyčiai Romoje.

Maria Gabriella Quercia yra daugybės parodų dalyvė: Car Gallery, Roma, 2005

Kardinolo Cesi rūmai (Roma, 2006), Spazio Étoile (Roma, 2007), Maltos riterių rūmai (Roma, 2009), Farnese rūmai (Ischia di Castro, Viterbas, 2009), Galerija “105 Art” (Roma, 2009), Cantina Siro Pacenti (Montalčinas, Siena, 2011), Bottega d’Arte (Forte dei Marmi, Piza, 2011), Galerija „105 Art“ (Roma, 2011), Turchetti salė (Viterbas, 2014).

Tito Livio Negri ir Maria Gabriella Quercia bendros parodos:

Car Gallery, Roma, 2005
Cesi rūmai, Roma, 2006
Maltos riterių rūmai, Roma, 2009
Siro Pacenti vyninė, Montalcino (SI), 2011
Bottega dArte [„Meno dirbtuvės“], Forte dei Marmi (PI), 2011
Turchetti salė, Viterbas, 2014

Susiję straipsniai:

Pasiekite puikią švarą su ultragarsiniais dantų šepetėliais

Siekiant nepriekaištingos burnos higienos, sunku ignoruoti šurmulį apie ultragarsinius dantų šepetėlius. Šie naujoviški dantų priežiūros įrankiai perkėlė burnos priežiūrą į visiškai naują lygmenį ir užtikrina puikią švarą, kuriai sunku prilygti tradiciniams metodams. Tačiau kuo jie išsiskiria iš kitų? Pasinerkime į ultragarsinių dantų šepetėlių pasaulį ir sužinokime, kaip jie gali padėti pasiekti neprilygstamą burnos švarą. Ultragarso […]

Estetinis dantų plombavimas 2023

Estetinis dantų plombavimas – tai minimalios intervencijos natūralių dantų audiniams reikalaujantis gydymo metodas, kuris puikiai tinkamas norint koreguoti tiek mažesnius, tiek didesnius estetinius dantų defektus. Estetinės odontologijos tikslas – atkurti nudilusius, nuskilusius, ėduonies pažeistus ar spalvą pakeitusius dantis. Pasitelkiant šią metodiką, taip pat galima patobulinti dantų formą, panaikinti per didelius tarpdančius, netgi keisti dantų padėtį […]