„Dizaino laboratorija“ kvietė jaunuosius kūrėjus augti

Akademinių žinių ir praktinių įgūdžių derinimas yra, ko gero, vienas iš efektyviausių būdų susikalbėti aukštojo mokslo ir verslo bendruomenėms. Kol švietimo programos dar tik juda šia linkme, palaikyti šiuos dialogus imasi įvairios iniciatyvos. Viena iš jų – tai visą rugsėjį „Užupio meno inkubatoriuje“ vykęs projektas „Dizaino laboratorija“. Jo dalyviai – Vilniaus dailės akademijoje studijuojantys jaunieji dizaineriai, konsultuojami Užupio meno inkubatoriuje reziduojančių kūrybinių industrijų atstovų, kūrė dizaino produktus ir jų komercializavimo strategijas, dalyvavo teoriniuose susitikimuose su verslo ir socialiniais projekto partneriais.

Pirmojoje projekto dalyje kūrybinių industrijų studijos („March design studio“, „Studija LT“, labdaros ir paramos fondas „Vyrų fondas“) bei „Užupio meno inkubatorius“ į komandas susiskirsčiusiems dalyviams pateikė savo briefus. Juose – į realią pardavimo rinką orientuoti reikalavimai būsimam produktui. Be specifinių, į kiekvienos studijos veiklą orientuotų kriterijų, dažniausiai pasikartojantys buvo neaukšta kaina, patraukli pakuotė, inovatyvumas, funkcionalumas, originalumas. Kurdami pirmines produktų strategijas jaunieji dizaineriai dvi savaites klausė ir teorinių paskaitų, kurias vedė žinomi Lietuvos dizaineriai (Nauris Kalinauskas, Dalia Mauricaitė-Kalinauskienė, Vytautas Puzeras, Edvardas Kavarskas, Julius Bučelis, Lina Pliuraitė, Inesa Malafej, Arūnas Sukarevičius, Ignas Survila), LATGA ir VšĮ „Versli Lietuva“ atstovai. Iš jų klausytojai sėmėsi ne tik žinių, bet ir sėkmingo verslo pavyzdžių bei istorijų. „Vien daiktas pats už save nekalba. Jo gerą vardą pirmiausia kuria autorius – žmogus – ir jo elgesys. Visada išlikite žmonėmis“ – svarbiausią teiginį paskaitoje apie rinkodarą ir kainą akcentavo dizainerė Dalia Mauricaitė-Kalinauskienė, „Daiktų viešbučio“ ir „Lietuviško dizaino bloko“ įkūrėja.

Dizaino laboratorija
„March design studio“ komandos produktas (Mariaus Abramavičiaus nuotr.)

Galbūt ne tik atidus įgytų žinių taikymas, bet ir žmogiška empatija pasiekti savo tikslo – pergalės projekte – padėjo ir vienai iš dalyvių komandų, dirbusiai su labdaros ir paramos fondu „Vyrų fondas“. Jai teko nelengva užduotis – dirbti su itin minimaliu biudžetu, nes buvo kuriamas ne komercinis, o labdaros lėšas pritraukiantis produktas. Plėtodami labdaros fondo koncepciją, jaunieji dizaineriai sukūrė produktų liniją, „Geri daiktai – geroms rankoms“. Visa ji pagaminta surastų gamybos partnerių lėšomis.

„Labai džiaugiamės, kad „Vyrų fondo“ studentų komanda ne tik laimėjo pirmą vietą. Didžiuojamės būsimaisiais profesionalais – jie kūrybingi, gebantys spręsti profesines problemas. Kodėl laimėjo būtent jie? Manau, komisijos simpatijas jie pelnė dėl to, kad labiau nei kitos komandos išpildė pateiktus reikalavimus – įsigilino ir į labdaros fondo veiklos principus, ir į biudžetą, pakuotę, produkto pateikimą bei pristatymą, itin aktyviai bendravo su gamintojais. Sukurtas produktas yra vientisas tiek forma, tiek idėja,“ – sako labdaros ir paramos fondo įkūrėjas Rimvidas Stankevičius. Nugalėtojų komanda laimėjo ne tik piniginį prizą – artimiausioje ateityje „Vyrų fondas“ su jos nariais bendromis pastangomis tęs pradėtą produkto įgyvendinimo idėją.

Vienas iš jaunųjų dizainerių, „March design studio“ briefo komandos narys Mantas Petkelis teigia, kad „Dizaino laboratorija“ yra unikali galimybė pradedančiam dizaineriui iš arti pamatyti dizaino virtuvę, nes joje kūrybos proceas yra kitoks negu už jos durų. Juk neretai kelias nuo akademijos iki šių durų būna kur kas ilgesnis. „Pravartu pajusti, kiek iš tikrųjų reikia pastangų, kol sukurtas produktas pasiekia vartotojo rankas. Susitelkę ties idėjos kūrimo ciklu, ne visuomet esame linkę mąstyti apie kitas grandis – iš kokių medžiagų gaminsime, koks bus gamybos procesas, kaip bendrausime su užsakovais, kokia bus pakuotė, transportavimas, teisinis reglamentavimas, mokesčiai. Gebėjimas laviruoti rinkos džiunglėse yra stipraus dizainerio bruožas,“ – sako Mantas.

Susiję straipsniai:

Efektyvaus asmeninio biudžeto valdymas

Asmeninio biudžeto sudarymas ir tvarkymas yra esminis žingsnis siekiant finansinio stabilumo ir finansinių tikslų. Efektyvus biudžeto valdymas ne tik padeda išmintingai paskirstyti išteklius, bet ir suteikia galimybę drąsiai susidoroti su netikėtomis išlaidomis, įskaitant paskolas.

Sapnininkas: ką įdomu žinoti

Sapnai jau daugelį amžių audrina žmogaus vaizduotę. Kiekvieną naktį keliaudami po mįslingą sapnų pasaulį, sužinome daugybę įdomių faktų ir paslapčių, praturtinančių mūsų supratimą apie šį įdomų reiškinį miegant. Daugiau: Sapnininkas