Vilniaus kino pavasaris 2015: Programa „Meistrai”
„Programa „Meistrai“ – geras derinys tarp autorinio ir komercinio kino“ – R. Zemkauskas.
Kaip ir kasmet, Vilniaus kino festivalio „Kino pavasaris“ programoje „Meistrai“ gausu tarptautinį pripažinimą jau užsitarnavusių režisierių šviežiausių kūrinių.
Tarp įmonės „Omnitel“ pristatomos programos filmų išvysime netgi 4 „Oskarus“ šiemet laimėjusią meksikiečių režisieriaus Alejandro Gonzálezo Iñárritu juodąją komediją „Žmogus – paukštis“ („Birdman“) su Michael’u Keaton’u, patį ilgiausią festivalio filmą, net penkias su puse valandas trunkantį, filipiniečių režisieriaus Lavo Diazo šedevrą „Iš to, kas yra prieš“ („From What Is Before“), devynių garsių režisierių kurtą darbą apie tikėjimą „Pokalbiai su Dievais“ („Words with Gods“), 2015 metais Berlyno kino festivalyje „Auksiniu lokiu“ apdovanotą iraniečio režisieriaus Jafaro Panahio dokumentinį filmą „Taksi“ („Taxi“) ir dar daugelį kitų.
„Ši, savo geografine aprėptimi puiki programa – labai geras derinys tarp autorinio ir komercinio kino. Juk ir vienur, ir kitur randame gerų meistrų…“, – įspūdžiais apie festivalio programą „Meistrai“ dalijosi rašytojas ir žurnalistas Rytis Zemkauskas.
Plačiau vaizdo siužete:
Vaizdo klipo autoriai: frgmnts
Be Zemkausko apžvelgtų juostų, kino festivalio žiūrovai programoje „Meistrai“ taip pat pamatys:
- Peter’io Greenaway‘aus skandalingąjį filmą „Eizenšteinas Guanachuate“ („Eisenstein in Guanajuato“). Jame pasakojama sovietų kino autoriaus Sergėjaus Eizenšteino aistringą ir pakankamai intymią viešnagę Meksikoje;
- amerikiečio Abelio Ferrara kino juostą apie paskutines 24 legendinio Italijos režisieriaus Piero Paolo Pazolinio gyvenimo valandas – nuostabią dramą „Pazolinis“ („Pasolini“);
- po milžiniško žemės drebėjimo atsigaunančiame Haityje nufilmuotą Raoulio Pecko kino dramą „Žmogžudystė Pakote“ („Murder in Pacot“), kurioje pinasi politinės peripetijos ir skirtingų šalies socialinių visuomenės sluoksnių negandos;
- festivalio žiūrovams puikiai pažįstamo Pietų Korėjiečio režisieriaus Kim Ki-duko 20-ąjį filmą „Vienas prieš vieną“ („One on One“), kurio centre – neaiškių aplinkybių apgaubta paauglės žmogžudystė ir dar paslaptingesnė keršto istorija jos vykdytojams;
- veterano Barry Levinsonio tragišką komediją „Septintas veiksmas“ („The Humbling)“, kurioje pasakojama pagyvenusio teatro ir kino aktoriaus Saimono (Alas Pacino) vidury spektaklio ištikusią krizę;
- šių metų Berlyno kino festivalyje „Sidabriniu lokiu“ apdovanotą Čiliečio režisieriaus Pablo Larraino religinę dramą „Klubas“ („The Club“) apie šalies pajūrio miestelyje už savo gyvenime padarytas nuodėmes atgailaujančius kunigus, kuriuos persekioja nekviesto svečio kaltinimai pedofilija;
- „Auksiniu lokiu“ Berlyno festivalyje įvertintą Irano režisieriaus Jafaro Panahio slapta nufilmuotą kūrinį „Taksi“ („Taxi“), kuriame autentiškai susipina dokumentika su vaidybiniu filmu. Nors režisieriui draudžiama kurti filmus ir išvykti iš gyvenamos šalies, jis surado būdą kaip apeiti šį kūrybinį draudimą – pats sėda už tikro taksi vairo ir vežioja žmones po Teheraną, o pokalbius su spalvingos reputacijos asmenybėmis filmuoja automobilyje įmontuotomis kameros.
Išsamiau apie programos „Meistrai“ filmus skaitykite čia.
Vilniaus kino pavasario „Filmai šeimai”.