Vaidoto Janulio objektų paroda „Vidinės atminties archyvas – 4“

Šie Vaidoto Janulio darbai – tai objektai, sukurti panaudojant bičių korius, senas fotografijas, rūbų pakabas, lydytą vašką ir kitus senus daiktus.   Bičių koriai ir šeimos fotografijos – tai vienybės, papročių, informacijos saugojimo simbolis.

Vaidoto Janulio objektų paroda
TEN LAUKAI GĖLĖTI, 2014 m.

Anot autoriaus atmintis  – tai ne sąmonės atvaizdų forma, o daiktuose ir užfiksuotuose vaizduose sukaupta informacija. Tai informacijos kaupimo, fiksavimo, išsaugojimo forma. Šiuolaikinėje visuomenėje meno disciplinų ribos nyksta, žanrų išraiškos formų ir būdų nepakanka naujoms koncepcijoms išreikšti. Naujos priemonės ir technologijos pagreitino raiškos būdus, kartu tai skatina ieškoti naujų meno erdvių, naujai pažvelgti į reiškinius. Menininkai išbando literatūrą, prozą, derina įvairias meno raiškos formas. Atrodo, kad sustingusios meno formos turi kisti ir jos kinta, išnyksta, atsinaujina, integruojasi. Čia susiformuoja kūrybinis laukas konceptualioms meno formoms gimti. Objektai, instaliacijos savyje absorbuoja visas meno formas: plastiką, garsą, medijų, rašto menus ir k. t.  Dažnai idėjos suvokimą sustiprina objektų  kvapas. Objektuose panaudoti bičių koriai, jungiami su vaško – kabyklos elementu, kuri praplečia kompozicinę kūrinio erdvę. Bičių korys, puikus informacijos kaupimo ir saugojimo pavyzdys. Žmogaus išrasta analoginė fotografija, dagerotipija, skaitmeninė fotografija taip pat yra vaizdo fiksavimo bei kaupimo būdai. Taškas/ pixel formuoja skaitmeninės fotografijos vaizdą, taigi kaupia ir saugo informaciją. Galima įžvelgti analogijų tarp šių informacijos kaupimo ir saugojimo formų. Parodos dalis, ciklas  ,,Kartos“, sukurta,  naudojant vienos giminės fotografijas, darytas dvidešimto amžiaus pradžioje, viduryje ir antroje amžiaus pusėje. Sukaupta patirtis, išgyvenimai atsiskleidžia laiko juostoje tarp kartų. Vaško matinis paviršius ir faktūros harmoningai  įsilieja į korį, kaip šeimos simbolį. Faktūros šiuo atveju – tai praeityje iškylančių vaizdinių liudininkės, jų likimų savininkės. Daiktai objektuose tarpusavyje bendrauja sava kalba, kontrastuoja stiklas su vašku, pratęsdami naujų erdvių, formų dialogą. Dialogas Laikas neturi laiko vyksta nepriklausomai nuo mūsų.

Trumpai apie autorių

Vaidotas Janulis baigė Šiaulių Universiteto Menų fakultetą. Nuo 1982 m. dirba Šiaulių Universiteto Menų fakultete, šiuo metu – Dailės katedros profesorius. Dėstau grafiką, kaligrafiją, piešimą. Nuo 1982 metų tarptautinių, respublikinių, užsienio parodų dalyvis. Dirba lakštinės grafikos, ekslibriso, knygų iliustracijos, kaligrafijos, akvarelės, objektų, tapybos ir instaliacijos srityse.

Vaidoto Janulio objektų parodos „Vidinės atminties archyvas-4“ atidarymas įvyks spalio 14 dieną 17.30 valandą Lietuvos nacionalinės UNESCO komisijos galerijoje (adresas Šv. Jono g. 11, Vilnius). Paroda veiks iki 2015 metų lapkričio 9 dienos.

Galerijos darbo laikas: I-IV 8-17 val., V 8-16 val.

Susiję straipsniai:

Greitasis pasimatymų maratonas – galimybė rasti savo sielos draugą

Visi žmonės nori mylėti bei būti mylimi. Tai yra normalu. Tačiau lygiai taip pat įprasta, kad rasti savo sielos žmogų, partnerį, kuris bus visada šalia – nėra labai paprasta. Dažnai reikia susitikti su šimtais žmonių, kol galiausiai pavyksta rasti savą žmogų. Viena iš greitų galimybių jo paieškoms yra speed dating Vilnius. Sostinėje renkasi patys įdomiausi […]

Pasaulio kino vakarai su Audriumi Stoniu Čiurlionio namuose Vilniuje

M. K. Čiurlionio namuose Vilniuje (Savičiaus g. 11) rugsėjo 30 d., ketvirtadienį, 19 val.  pradedamas naujas susitikimų ciklas, kviesiantis kino mylėtojus į pasaulio kino vakarus su režisieriumi Audriumi Stoniu. Pirmojo vakaro seanse du nepaprastai stiprūs filmai „Laikas eina per miestą“ (rež. A. Grikevičius, 1966) ir „Tishe“ (rež. V. Kosakovskis 2003). „Kinas—gyvas organizmas, gimstantis šviesos srautui […]