Sunday , November 19 2017
Pagrindinis / Įvairenybės / Prekių grąžinimas ir pinigų atgavimas – dažna ginčų priežastis

Prekių grąžinimas ir pinigų atgavimas – dažna ginčų priežastis

pakavimo medziagos
Nuotrauka: https://pixabay.com/en/ecommerce-shopping-credit-card-2607114/

Nors Lietuvoje internetinės prekybos apimtys vis auga, teigiama, kad galimas potencialias vis dar nėra pasiektas. Elektroninėje erdvėje apsiperka vis daugiau žmonių, tačiau norint visą prekybą dar labiau paspartinti, reikėtų atsižvelgti į pirkėjų ir pardavėjų santykius. Jie šiuo metu iš dalies yra reglamentuoti įstatymais. Pirkėjai žino savo teises, o pardavėjai – savo pareigas. Tačiau kaip bebūtų gaila, ginčų kyla vis dažniau. Tai lemia paprasčiausias nesidomėjimas teisės aktais bei vartotojų teisėmis. Dažniausiai ginčai kyla tarp pirkėjų ir neseniai internete prekybos veiklą pradėjusių verslininkų.

Ką turi žinoti visi pirkėjai?

Prekių grąžinimas galimas keliais atvejais. Tačiau reikia pabrėžti, kad pinigų atgavimas ne visada gali būti tenkinamas įstatymų numatyta tvarka. Tarkime, jeigu internetu įsigijote kažkokią prekę, kurią gavus, esate nelabai patenkinti jos išvaizda, tuomet turite teisę tą prekę grąžinti atgal per 14 dienų nuo jos gavimo. Tiesa, taipogi reikėtų įsitikinti, kad prekė įeina į tą kategoriją prekių, kurios gali būti grąžinamos dėl to, jog tiesiog prekė nepatinka. Yra išskiriamos kelios prekių kategorijos, kurių pirkėjai negali grąžinti.

Jeigu prekę norite grąžinti dėl jos prastos kokybės, tuomet turite žinoti, kad galioja tam tikra tvarka. Prekės turi būti patikrinamos prieš jas gaunant. Pasak Vokucentras.lt, naujokai dažnai mėgsta naudoti pigiausias pakavimo medžiagas, kurios ir pridaro nemažai problemų. Atvykus kurjeriui, pirmiausia reikėtų apžiūrėti siuntą. Jeigu pakuotė pažeista – turite teisę įsigytos prekės nepriimti. Aišku, tuomet užpildomas specialus aktas. Prekę galite priimti ir su pažeista siuntos pakuote, bet vėlgi – reikalaukite specialaus akto. Išpakavus prekę, būtina ją kruopščiai apžiūrėti, o taip pat jos nereikėtų naudoti, jeigu aiškiai matomi pažeidimai. Geriausia būtų filmuoti prekės paėmimo ir išpakavimo procesą. Jeigu prekė yra pažeista, jūs galite reikalauti pinigų grąžinimo arba pardavėjas privalės pakeisti prekę nauja ir atlyginti visus jūsų patirtus nuostolius.

Pardavėjams patariama laikytis įstatymų

Vartotojų teisės apibrėžtos ne tik Lietuvos Respublikos įstatymuose, bet ir Europos Sąjungos direktyvose. Tai reiškia, kad nesilaikant įstatymų ir tvarkos, pardavėjui gali būti skiriamos baudos, sankcijos už pasikartojančius pažeidimus ir t.t.

Taip pat skaitykite

renginiu vedejai kaune

Renginių vedėjai: pagal ką turėtumėte juos rinktis?

Esate iš Kauno ir artimiausiam laikotarpiui turite suplanuoti kažkokį svarbu renginį? Norite, kad jis būtų ...